Jinggo FotoPages - The original and independent source for UMNO, BN, PKR, PAS, DAP, PR, Mahathir, Najib, Muhyiddin, Anwar, Nik Aziz, Hadi, Kit Siang pix/pic
UMNO, BN, PAS, PKR, DAP, Mahathir, Najib, Anwar, Nik Aziz, Hadi Awang
By: minaq jinggo

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 26-Jul-2009 14:46 Email | Share | Bookmark
PAS - Ceramah Umum

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Venue : Halaman rumah Sdr Yusof Kasim, Permatang Acheh, Beruas, Perak.

Nga Kor Ming yang sepatut nya hadir berceramah bersama Husam telah menarik diri disaat akhir.

1. Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri Perak, Dr Khairudin Abdul Malik

2. Kurang lebih 150 orang hadirin yang pasif mengikuti ceramah

3.

4. Dr Khairuddin menunjukkan manifesto kempen PAS semasa PRU12. Beliau mempertahankan segala tindakan Nizar dalam pemberian tanah kepada masyarakat Cina kerana ianya merupakan sebahagian daripada apa yang telah dijanjikan dalam manifesto. Menurut beliau DAP tidak mempunyai sebarang manifesto kerana mereka tidak yakin dapat mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri.

Dr Khairuddin mendakwa bahawa Tun Dr Mahathir lah yang bertanggungjawab berkempen untuk menghalang Sultan Azlan Shah daripada menjadi Yang DiPertuan Agung. Ketika itu 4 Sultan menyokong dan 4 lagi menentang perlantikan Sultan Azlan. Sultan Kelantan bagaimanapun telah menjadikan suara pemutus dalam pemilihan terakhir.

Dr Khairuddin juga menuduh ADUN Pengkalan Baru, YB Hamdi yang juga Ketua Penerangan UMNO Perak, sebagai dalang yang telah membawa lari YB Nasarudin Hashim (Bota) dari tempat selamat PR setelah Nasarudin melompat keluar UMNO dan masuk PKR. Ketika kejadian pengawal2 Nasarudin telah keluar makan dan Hamdi telah masuk ke tempat selamat mereka dan memberitahu Nasarudin bahawa Raja Muda Perak hendak bertemu beliau. Nasarudin tiada pilihan dan terpaksa mengikut Hamdi kerana takut Raja Muda murka. Fuuuh saya dah dengar macam2 ceramah PR tapi cerita ini lah yang telah menunjukkan kecerdikan orang UMNO dalam melakukan perancangan dan tugasan Mungkin esok lusa Hamdi pula dituduh telah merasuah pengawal2 tersebut

5. Husam pula memulakan ceramah beliau dengan cerita Isra' dan Mikraj dan menyelang nyeli nya dengan contoh2 cerita politik tanah air. Petikan kata2 beliau dalam isu Nizar dengan lilin telah saya kongsi bersama warga2 FaceBook secara langsung. Ini adalah hantaran mesej saya di FaceBook
---Di ceramah Kg Acheh, Perak, Husam bertanya "Kenapa tidak ditanya kenapa Najib tiup lilin 58 batang tak salah?" "Nizar cuma pegang lilin utk protes kematian Teoh. Mayat Teoh tak berada didepan Nizar pun". Tolong jawab kawan2.

6. Ini pula jawapan warga Facebook
Quote:

Bro Ahmad
tu perumpaan org bodoh bro.yg sorang lg loya tu kasi perumpaan kalau blackout jgn pasang lilin.mangkuk betul.
Yesterday at 11:54pm · Delete

Khairul Rizal Osman
Upacara "vigil" menurut seorang rakan Kristian saya merupakan upacara keagamaan yang menggunakan lilin sebagai simbolik untuk memberikan tunjuk arah kepada roh si mati. Tidak perlu mayat di hadapan mata seperti mana bacaan talqin. Lilin juga sebagai lambang memberi cahaya kepada roh untuk menuju ke alam yang satu lagi. Pasan ku kepada Nizar, kalau jahil jangan bercakap!
Yesterday at 11:54pm · Delete

Prowaris Malaysia
Pegang lilin, tiup lilin. Yg untung kedai jual lilin.
22 hours ago · Delete

Asrul Affandi Saleh
Jangan dilayan org yg bodoh dan gila, nanti kita pun jadi sama. Fokus on our strengths, that's our USP now, go out and sell. Just don't make the mistakes that we have made before.
22 hours ago · Delete

Amir Bin Abdullah
Kenapa perlu tanya orang lain kalau kita tahu kita buat salah, lainlah kita tak tahu.
Kenapa perlu tengok/cerita kesalahan orang lain bila bercakap pasal perbuatan kita. Cth. Kenapa buang sampah? Tu orang lain buang kenapa tak tanya... Pelikkan. Kan bagus kalau kita tolong kutip dan buang di tempat sepatutnya sampah yang orang lain buang merata-rata. Inilah nilai yg di bawa oleh islam.
22 hours ago · Delete

Fakirul Aswadi Derahman
Niat masing2...jgn cuba kelirukan pemikiran rakyat..apa yang nizar buat tu memang salah...bgtau husam kalau benda yang nizar buat tu betul kita cabar dia ulang buat perkara yang sama di khalayak umum
22 hours ago · Delete

Faisal Rohban
husam minyak dah makin gila dah,kerana minyak yang dijual di manek urai tak laku
22 hours ago · Delete

Azlan Nizam
nape zambry negro tak bising ek bila pm hadhari di upacara kalungan bunga tugu negara ? harussani plak taknak komen ke fatwa haram yg dah digazetkan tu? politic suuckss !!
22 hours ago · Delete

Fakirul Aswadi Derahman
Ore pas kalu dia salah mula la nak kata orang lain salah...pastu ngaku ahli syurga...kata kat orang takpe..bila terkena atas kepala sendiri mula la kata orang lain pun buat jgk...pening...
21 hours ago · Delete

Amir Bin Abdullah
Masih tunggu komen dr asri bab lilin kerana dia juga yg tegur paklah dulu pasal tugu. Tapi kalau baca kenyataan pasal tugu, bab lilin macam dah termasuk kerana katanya 'menyerupai'. Allah lebih mengetahui.
21 hours ago · Delete

Mohd Hafiz Zulkifle
inilah sikap org politik yang berjuang atas landasan Islam...dah salah mengaku sudah la...jgn kaitkan org lain coz yg dosanya kita...macam budak2...
20 hours ago · Delete






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net